Eskiz: raumlabor – Bathing Culture

IMG_4796

Eskizde, yapının suyla ilişkisi ve suyun üzerinde yükselen bir yapı olduğu anlaşılmaktadır. “Bir fikir, bir eskiz örneği olarak ya da İtalyan dilbilimci Giacomo Devato’nun tanımladığı gibi ‘asıl öneme sahip birkaç işaretle çiziktirilmiş ama daha da geliştirilebilecek, ancak tamamlanmış da sayılabilecek bir müsvedde’ olarak doğar.”*

Eskizde asıl öneme sahip diyebileceğimiz, çizgiler arasında bir hiyerarşi tanımlanamazken, Giacomo Devato’nun da belirttiği gibi daha da geliştirilebilecek, ancak tamamlanmış da sayılabilecek bir çizim olduğu söylenebilir. Yapının formunu yansıtan bu eskiz, üst katta daha kapalı bir mekan gerektiren bir işlev gerçekleşirken alt katta daha geçirgen bir alan bulunduğunu hissettirmektedir.

action-garten-3_tosend-965x607

Projeyi tasarlayan ve gerçekleştirenlerin kullandığı görseller üzerinden yapılan araştırmada alt kat için gerçekten de yoğun bir kamusal kullanım önerildiğini görmekteyiz. Fakat eskiz böyle bir insan kalabalığı yerine, yapının yalın bir şekilde formunu yansıtır. Buradan eskizin mimar için bazen hayal ettiği kullanım senaryosunu yansıtmak için bir araç olabileceği, fakat o kullanım senaryosunun kesin bir biçimde gerçek hayatta karşılık bulmadığı zamanlar olabileceği eleştirisini yapmak mümkün hale gelir.

Bilge Can

Eskiz: Ümmü Gülsüm Şenay / Bathing Culture / raumlabor

Referanslar

*Belardi, Paolo. (2016) Mimarlar Neden Hala Çiziyor?. Janus Yayıncılık, 2. Baskı

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: