İkonik & İronik: Bir Hilton Oteli Röportajı

Untitled-1

Bu haftaki sayımızın kapağı. Kartpostal hediyenizi bayinizden istemeyi unutmayın!

Evet değerli FotoManya okuyucularımız, bu haftaki sayımızda ünlü fotoğrafçımız Işık Resmedenoğlu‘nu ağırladık. Kendisi şu sıralar ülkemizi adım adım gezmekte ve çok ses getirecek bir görsel projeyle meşgul. Lakin FotoManya ailesini kırmadı ve sohbetimizi kabul etti. Kendisiyle havamızı bulmak için tabii ki Hilton Oteli’nde buluştuk ve şu meşhur otel fotoğrafının hikayesini konuştuk.

♦ Merhaba Işık, öncelikle davetimizi kabul ettiğin için teşekkür ediyoruz. Şu sıralar Hilton Oteli ve senin onu ölümsüzleştirdiğin ikonik fotoğraf gündemde. Çok gurur verici değil mi?

Ah, evet! Herkes Hilton’u ve de Boğaz’ı benim gözümden, benim seçtiğim açıdan görüyor; kesinlikle çok gurur verici.

♦ Fotoğrafın sana hissettirdiklerinden bahseder misin bize?

Biraz güç veya kontrol duygusu veriyor. Yanlış anlaşılmasın, bakan kişi benim objektifimden görüyor; onu o perspektife maruz bırakıyor olmak beni denetim sahibi hissettiriyor, eh tabi bu da sanatçı kimliğime iyi geliyor kuzum! 

♦ Fotoğraf çok ilginç aslında. Karenin yarısı gökyüzünün ve denizin uçsuz boşluğuyla var iken, diğer yarısı Hilton’un kendisiyle doldurulmuş durumda. Fotoğrafın hikayesinden bahseder misin bize?

Evet, tepeye çıktığımda bunu ben de fark ettim. Birkaç dakika süren bakmalarım ve gözlemlemelerim sonucu biraz daha geriye yürüdüm ve deklanşöre bastım: Hilton ölçeğiyle silüette büyük bir söz sahibi gözüküyor.

HL_hiltonexterior01_7_675x359_FitToBoxSmallDimension_Center

İşte o ikonik fotoğraf!

♦ Ağaçların koyuluğu ve gökyüzünün parlaklığı da benim dikkatimi çekenlerden.

O günün havası biraz buna izin verdi. Hilton’un cephesi de gökyüzü gibi parlak. Sanki yerden aldığını, ağaçlardan ve topraktan sönümlediğinii gökyüzüne veriyor gibi. Ölçeğiyle ağaçlara, camiye, önünden geçen çifte meydan okuyor gibi. Bir şeyler demek istiyor Hilton, orada bir anlatı var; hatta tevriye yapıyorum: bütün yollar Hilton’a çıkıyor gibi!

♦ Hilton da senin gibi Boğaz’a bakıyor, onu izliyor.

Sanki analistimi bulmuş gibiyim! Evet! Aslında ben Boğaz’ı izleyen Hilton’a bakıyorum ya da ikisine: hem Boğaz’a hem Hilton’a. Ama Hilton o kadar parlak, o kadar şöhret dolu ki beni görmüyor; sadece kendisine yarışabilecek Boğaz’ı görüyor.

***

Uyarı: Okuduğunuz yazı tamamen hayal ürünü olup gerçek kişi ve kurumlarla alakası yoktur. Gerçek olan iki şey Hilton Oteli ve fotoğrafıdır!

Çağdaş Kaya


Referanslar:

  • Görsel ve bilgiler, Hilton Otelleri’nin web sayfasından alınmıştır. Link: http://www3.hilton.com/resources/media/hi/ISTHITW/en_US/img/shared/full_page_image_gallery/main/HL_hiltonexterior01_7_675x359_FitToBoxSmallDimension_Center.jpg (Son erişim: 25 Mart 2016).

 

Bir Cevap Yazın

