ev: kürkçü dükkanı

Ev üzerine yazabilmek adına öncelikle ev nedir, benim için ne ifade etmektedir onu düşünmek istiyorum. Ev benim için imparatoru olduğum bir dünya. Yorgunluğumu giderip, kafamı dinlediğim nadir yerlerdendir evim. Evimde kendi koltuğumun üstünde dinlenebilirim, kendi evimin dışında saatlerce bir koltukta oturmak beni adeta yorar. Evime dönüp dinlenmek isterim. Elbette bu yorgunluk fiziksel bir yorgunluk değildir. Evde olamama fikri ya da hali beni huzursuz edip beynimi meşgul etmektedir.

Peki, nedir beni eve çeken şey? Ev benim için bir tekin olma halidir. Öncelikle, doğduğumdan beri benimle birlikte evim. Evin sınırları belli, evde yapabileceklerin belli… Sınırların belirgin olması kuşkusuz bir güvenlik hissi sağlamaktadır. Evde olduğumda kendimi güvende hissederim. Fakat bu durumu abartmamak gerektiği kanısındayım. Eve olan bağlılık arttıkça, içerisi ve dışarı gibi bir ayrım oluşmaya başlamaktadır. Daha da kötüsü burası güvenebileceğim tek yer, diğer tüm yerler güvensizdir gibi bir algı oluşmaktadır son zamanlarda. Bu da kendi içine kapalı, ayrıştırılmış ve tabakalaştırılmış bir toplum yaratmaktadır.

Evle ilgili diğer bir soruna gelecek olursak… Günümüz şartlarında şehirler metropollere dönüşmekte, günlük yaşantıda hız en önemli faktör olmaktadır. Belli bir yere bağlı olma diye bir şey kalmadı, göçebeler gibiyiz, bir orada bir burada. Fakat tüm bu koşuşturmanın arasında dönüp dolaşıp geldiğimiz yer evimiz, adeta kürkçü dükkanı. Tam bu noktada ev ile sıkıntılar başlamakta aslında. Her günün sonunda bir yere ulaşmaya çalışmanın verdiği sıkıntı. Peki, oraya ulaştığımızda mutlu muyuz? Ya ev denilen şeye sahip olmasak ne olur? Daha mı özgür oluruz acaba?

Bir Cevap Yazın

