az]!]

Yalın. Sade. Lineer. Uyum. Ahenk. Kesişim. Paralel. Dik. Mininmum. Hareket. Derinlik… çağrışım; imajın zihin bulanıklığı içerisinden çekip çıkardıkları.

Az olmak, “az” olanla “çok” olanı anlatmak, bunu anlatmaya çabalamak.. çok olanın özünü bulup içinden çıkarmak, çıkarmaya çabalamak.. yalın olmak.. bazen basit olmak..

Bunları düşününce yapılanın hiç de kolay olmadığını anlamak zor değil. Pek çok şeyi, tek bir şeyle anlatmak çoğu zaman “çok” u yapmaktan çok daha yorucu. Bu noktada “öz”ü kavramak giriyor devreye. Bu da derinleşmeyi, daha çok düşünmeyi, daha çok çabalamayı gerektiriyor. Basit gözüküp “yalın” ve “duru” olma durumu aslında ulaşılmak istenen. Bakıldığında sadece iki düzlem, belki üç.. ikisi yatay biri düşey.. paralellik var. Kesişim var. Açı yok. Eğim yok. Her şey çok net ; ya dik ya yatay! Minimuma indirgenmiş bütün araçlar. Kendi kendine getirilen bir kısıtlama, sınırlama durumu söz konusu; fakat bu yapılmak isteneni engellemiyor, aksine güçlendiriyor. Minimumla, maksimumu anlatma derdi.. az olanla üretme çabasının içinde bir de var olana en az müdahale çabası.. en az müdahaleyle yumu sağlamak; var olanı incitmeden maksimum “ahenk” i elde etmek.. her şey bu kadar sade ve yalınken ortaya çıkan ritim , “az”ın gücünün göstergesi!

 

Kart arkası bilgisi:

Turistik Tesisler, Florya, 1955-1959, Sedat Hakkı Eldem

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: